Les fotografies de " Gènesi " aspiren a revelar aquesta bellesa i representen un homenatge a la fragilitat d'un planeta que tots tenim el deure de protegir .
El passat Diumenge 28 de Desembre, vaig anar a veure l'exposició fotogràfica de Sebastião Salgado. Tant sols amb una càmera va ser capaç de plasmar diferents situacions de la vida (tribus de la Indonèsia dom Etiopía, fsuna animal...) i totes elles en blanc i negrr.
Sebastião Salgado, 8 de Febrer de 1944, és un fotoperiodista brasiler, membre de l'agència Magnum i guanyador de diversos premis Word Press Photo entre d'altres i és membre d'honor de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències dels Estats Units.
La sala on es va fer l'exposició és molt gran. Està dividida en cinc parts diferents: els Santuaris, l'Antàrtida i els Confins del Sud, Àfrica, les terres del Nord, l'Amazònia i els aigüamolls.
El viatge del fotògraf Sebastião Salgado va començar el 2004 a les illes Galápagos . Des de llavors ha recorregut durant 8 anys moltíssims llocs de tot el planeta . El seu objectiu és mostrar la naturalesa més sincera a través del seu objectiu , on l'empremta de l'home no ha estat sinònim de destrucció.
Què descobrim en GÈNESI ? Espècies animals i volcans de les Galápagos ; els pingüins , lleons marins , corbs marins i balenes de l'Antàrtic i l'Atlàntic Sud ; els caimans yacaré i els jaguars del Brasil ; els lleons , lleopards i elefants africans ; la tribu dels zo'e ; la neolítica ètnia korowai de Papua Occidental ; els nòmades ramaders dinka al Sudan ; els transhumants nenets i els seus ramats de rens al Cercle Polar Àrtic ; les comunitats selvàtiques dels mentawai a les illes a l'oest de Sumatra ; els icebergs de l'Antàrtic ; els volcans d'Àfrica Central i de la península de Kamchatka ; els deserts saharians ; els rius amazònics Negre i Yurúa ; les goles del Gran Canó ; les glaceres d'Alaska ... i molt més.
Responent a la pregunta de per què totes les fotografies són en blanc i negre crec que es per tal d'accentuar bé totes les textures ja que a vegades, en fotogràfies amb color no apreciem bé la textura, com pot ser, per exemple, la rugositat de la pota d'un cocodril. Una altre de les rain crec que es per apreciar tots els elements que componen la imatge, de manera que a l'espectador no li passi per alt ningún d'ells.
No hay comentarios:
Publicar un comentario